péntek, június 15, 2007

busy day it was

borus reggel.
csepereg az eso.
meg a legyek is lassabban repkednek.

tegnappal kezdem. vacsira lencsefozelek volt, es nutellas palacsinta. a pali atmeroje kb. 32 cm lehetett. csak azt sajnaltam h elotte telezabaltam magam milka-val meg m&m's-vel. miutan befejeztuk az etkezest elmentunk
arles-ba egy barba. egy ausztral sorozore esett a valsztas, de csak azert mert az ezzel szemben levo irish pub mar tele volt. en egyaltalan nem bantam. egy teraszon uldogeltunk 16an, kozben cd-rol rengeteg regi tramps slager szolt es vegre rendes meretu sort ihattam. mint kiderult az italozas is teljesen a kommuna szellemisegeben tortenik. kikertunk rengeteg narancs juice-t. gondolhatod h nem nekem. meg coca-t. meg 2 bazi nagy korso sort. az egyiket elem tettek, szemeim elkerekedtek es arcomra mosolyt csalt a latvany. el is kezdtem iszogatni, leraktam, majd lattam h a korsocskam vandorutra kel. mint egy joint-ot adtuk korbe a sort. amikor meg elfogyott hoztunk masikat. nem tom miert nem egyszerubb mindenkinek kulon sort venni, de igy se volt vele semmi bajom. project1 is befutott egy kis kesessel vmi hapsikammal. a szivem hangosan reccsent kette, am a seb hamar osszehegedt, mert egesz este annyira savanyu kepet vagott h lehetetlen h epp pont most jott ossze a lovaggal. egyszer az egyik lanyka az este folyaman megprobalt reszegen bevonni a beszelgetesbe, mert megse uljek mar ott olyan kukan. de sajnos addig sem jutott el h egyben kimondta volna angolul, h how r u? inkabb rohogtunk egy nagyot es mindenki visszatemetkezett az italaba.

asszem arrol mar irtam par sort, h nem teljesen ertem azt h itt ki mien viszonyban van a masikkal. kicsit pontositva, ugy kezelik egymast mintha sokkal tobb lenne koztuk, mint baratsag. lehet h ez ugy altalaban jellemzo a franciakra es olyan dolog mint a puszilkodas. idovel lehet h rajovok. nem mintha zavaro lenne az h emberek kozel vannak egymashoz, pld kockafejukem egy lanyt atkarolva italozgatott, szemmel lathatoan jol kijottek egymassal. 2 korso sor mulva a lanyka mar az asztal masik vegen ult es egy masik baratja logott a nyakaban. amit viszont fontos megjegyeznem, h ez nem olyan ribis, kihivo, mindenki engem akarjon viselkedes eredmenye. szimplan megerintik, atolelik, puszilgatjak egymast, ha ugy tartja kedvuk. mondom kesobb meg tovabb arnyalom a kepet.

idokozben itt egesz nagy surges forgas lett. mindenki takarit, pakolaszik. noah nekiall a 20 tortanak.
en felmentem a netezo szobaba, de project1 kedvesen kirugott, mert takarit. fogtam egy turcsit es megceloztam a furdoszobat, ahonnan egy masik lany kuldott el melegebb eghajlatra, fokaval a kezeben. most a demilitarizalt zonabol (tv szoba) tudositok.

nem is irtam, pedig nagyon nagy esemeny tegnap megkaptam itteni elso telefonhivasomat. bekesen netezek a masodikon, amikor egy lanyka felszalad es ramkialt h attila telefon. nekem???? meg a cipomet sem vettem fel, ugy szedtem a lepcsoket mezitlab, h megtudjam ki gondolt ram es ragadott kagylot. norika volt brightonbol a draga, beszelgettunk is jo sokat. jo volt ujra hallani a hangjanak foszlanyait, mert korulottem akkora zaj volt, h meg kellett ismeteltetnem vele minden harmadik mondatot. jon majd ide latogatoba meg feltoltodni. tuti lesz.

ma reggel felebresztett a vihar felnyolckor. olyan erovel dobolt a lk tetejen h keptelen voltam aludni. valtozekony az idojaras itt. hala istennek a mistral nem jelentkezett be a vihar melle. mar csak az hianyozna. remelem a holnapi partyt nem mossa el az eso. felkerekedek, vmit buzgalkodni kell...

1542
egy kis gasztronomia kovetkezik
az ebed fott teszta volt, paradicsom salataval es sajttal. most a sajtokra terek ki bovebben.
van itthon mindig parmezan sajt. ez kicsivel nagyobb guriga mint az otthoni trappista es egyaltalan nem olyan lagy sajt. oldala peneszes es eleg darabosan torik amikor vagod. kivalo ize van.
nagy kedvencem a kecskesajt, amit egy barattol szerzunk, aki nagyuzemben sajtolja a kecskeket. ez kb. hokikorong nagysagu feher szinu penesszel boritott sajt. 2 felevel talalkoztam. az egyik teljesen hofeher es a penesznek nincs mellekize. jol kenheto es egy raklappal meg tudnek enni belole. a masikon a penesz kicsit zoldes (nem azert mert regi) es fanyar ize van. bovebben nem tok irni rola, mert kikoptem...
uj kedvencem, amitol elso talalkozasunkkor elszedultem es le kellett ulnom par percre az a la rustique (nem tom h irjak helyesen) nevet viseli. ez camambert tipusu, kerek fadobozba aruljak kulonbozo foliakkal boritva. a sajt erdekessege h az ize egyeni izles szerint formalhato. a dobozon megtalalhato a gyartasi idopont es attol fuggoen h mikor nyitjuk ki valtozik a sajt erese, ize. 10-20 nap asszem az elso periodus akkor meg nem annyira budos es remek ize van. ezutan day by day egyre erosebb az iz.

2008

delutan pocakkaval beszelgettem itt a lk elott es kozben zenet hallgattunk. amiota itt vagyok nem dumaztam egyhuzamba ennyit senkivel.

2239
elhivtak focizni, a testmozgas meg kell.
fura dolog tortent, az egyik noci, aki mar bekostolt eddig is parszor most nagyban karattyol a tv szobaban a tobbieknek, kozben marciel odahiv magahoz, h van e vmi problema koztem meg a venasszony kozott. mondom nem tom, nekem egy szot sem szolt. lehet h forralnak vmit... nyitva kell tartanom a szemem...

delutan segitettem az elokeszuletben. mindenki party lazban eg. kivancsi vagyok en is mit hoz a holnap.


Free Blog Counter





1 megjegyzés:

t.jay írta...

na ez nagyon jo kis post volt, kis izelito az ottani emberekrol, most mar kezdek kicsit maskepp gondolni ra, mint egy epitotaborra.