szerda, május 16, 2007

egy honap... asszem, de lehet h csak holnap...

Ismeritek a dirtchamber session 1-et? Egyik legjobb mix a Prodigy fejetol…
Szoval az megy most es irogatok.

Kb 20 perce vegeztunk a mai tennivalonkkal. Ami nem mas volt mint retkek kihuzigalasa a Foldbol. Mint a saskak vegigmentunk 3 soron es meg is toltottunk 12 ladat friss zoldseggel. Lemertuk es ennyi mara.
Visszafele a vetemenyesbol ott ultem a traktor hatuljaban a koszos ladakon, elneztem ahogy Adrian megforgatja a lekaszalt fuvet a mezon, zotykolodtem, szivtam magamba a videki levegot, bamultam a felhos eget es azon gondolkodtam h mennyire szeretek parasztnak lenni.
Kikerdeztem ma Greget arrol h hogyan viszonyulnak az ujakhoz, hogyan is mukodik az h a kommuna nyitot, volt-e mar vmi attrocitas?
Eloszor is, eleg sokan jonnek mennek, ugyhogy eleinte nem nagyon foglalkoznak veluk. Csinaljanak amit akarnak, talaljak fel magukat. Ez persze eredmenyezheti azt,h ugy erzed nem szeretnek, de errol szo sincs.
O 2 eve van itt es eddig egyszer fordult elo, h vkit el kellett kuldeniuk. A visitor annyira freak volt, h lehetetlen volt egyutt elni, dolgozni vele.
Nyaron tobb vendeg van, kozolni szoktak veluk, h minimum 2 hetig maradjanak, legalabbis szamoljanak ezzel. Hiszen ez nem egy vendeghaz. Ebbol jo ha egy hetig maradnak az arcok. Nemetorszagbol erkeztek tavaly nyaron sokan, fokent diakok, ugyanis megjelent egy konyv az alternativ eletvitelrol es benne lehetosegkent ez a kommuna. Nos, german fiatalok jottek csostul es itt eldegeltek, dolgoztak, de a kommuna maga, a foldmuveles egyaltalan nem erdekelte oket. Inkabb mint egy partyhelyszin szerepelt ez a terveikben. A kovetkezo evben a konyvbol mar inkab ki is maradt Mas De Granier.
Arra sajnos nem tudott valaszt adni h kb. mennyi lehet a kommuna havi kiadasa beleertve a szamlakat, etelt, mindent. De viszonyitasnak azt tudta mondani, h egy honapban az egy fore juto kiadas 360 € korul van. Ami szinte semmi. Ez pontosan a kommunaban elessel magyarazhato. Csokkennek a koltsegek az egyutteles, kozos etkezes, magantulajdon nelkuliseg altal. Kivancsi voltam h van-e sajat lakasa, akarmije a kommunan kivul.
- Semmim sincs, feladtam mindenem, eladtam a dolgaim, a lakaskulcsot behajitottam a tengerbe es levagtam pocsom mielott idejottem.
- Jo azt tudom Paula (a bnoje) egyfolytaban reklamal is miatta…Hahaha, na de komolyan…
- Nincs, van itt egy Mercedes kisbuszom, mindig is squat-oltam, v a kisbuszban eltem

Most 1909 van. Meg 2 ora vacsiig. Otthon kenyszeresen ettem allandoan amikor uncsiztam. Ennek koszonhetoen voltam vagy 74 kilo mikor kijottem ide. Azert beszelek errol mult idoben, mert mar az osszes gatyam lotyog rajtam, de sehol egy kurva merleg h kideritsem az igazsagot kilokban merve. Illetve van egy, az 30 kiloig mer, ugyhogy meg par honap itt, sok repa vacsira es hasznalhatom azt.

Az EgyLanyhoz (mivel tobb nincs, a nevet meg nemtom) meg mindig nem szoltam, pedig rengeteg uj szot tanultam.

2 megjegyzés:

chimie írta...

hali engem mint közgázost :-) az érdekelne, hogy tulajdonképpen önellátó a communa? vagy kap támogatást valahonnan?

Névtelen írta...

Good brief and this post helped me alot in my college assignement. Thank you as your information.