kedd, április 24, 2007

tales from the field

1217
Baszki ez a meleg kikeszit. 9kor keltem, reggeli utan belekapaszkodtam a machetembe es elindultam fanyuvot jatszani. Eddig csapdostam az agakat. Most uldogelek kicsit itt a huvos lk-ban, irok par szot es belgat hallgatok.
Nemsokara ebedhez hivnak. H teljesen oszinte legyek, mar kicsit unom a repa + salata kombot. Mondjuk a tegnapi vacsi volt eddig a melypont. Kukoricaprosza v mi a puliszka v lofaszka nem tom, de olyan mint a tejbegriz csak kukoricaporbol. Parasztlegenyek ettek ketpofara, en inkabb a maradtam a repanal meg az ubi szosznal. Aztan hoztak rantott lombot. Komolyan vmi fanak a kis agait amin feher viragok es bogyok logtak kirantottak es felszolgaltak. Egy eleg is volt.
Megismerkedtem marcellel, o a legregebbi arc itt es nagyon jo fej. Beszel angolul hala istennek es megtanit majd franciaul. 10 eve huzza itt.
Elvezem a kommunista eletet. A szabadsag, egyenloseg, testveriseg jelen van mindenhol, mindenben. Egy evig szeretnek itt maradni mindenkepp. Azalatt az ido alatt meg is tanulnam a nyelvet rendesen es talan atlatnam h mit miert csinalunk a kertben.
Az olajfakat azert kell pld most megnyesni, mert 10 nap mulva viragozni kezdenek es nem jo ha tul nagy a lombja, mert csak elveszi a fenyt a legtobb virag elol. Ugyhogy rendesen megkopasztjuk a fakat. Azt mondjak h inkabb legyen 2 ag, ami uszik a fenyben es finom termest hoz, mint 10 ag aminek a fele sorvadtka. A szuret egyebkent osszel lesz. Egyebkent az olajbogyot belesutik itt a kenyerbe is. Multkor csinaltam is egy lekvaros kenyeret a bogyosbol. Tetu egy ize lett.
Hogy kicsit sirjak is elmondom h az estek nem tul feldobosak. Elalvas elott sokszor eszembe jut a galeriam, meg h hiaba vesz korul 20 ember eleg maganyos vok. Bruhuhuuuuuuu
Megfejtettem egyebkent mibol fakad ez a vonzodas a farmerkedes irant.
Gyermekkoromban volt egy telkunk Horanyban. Nagyszuleimmel, ocskossel, uncsitesommal sokat jartunk oda. Majd’ az egesz nyarat ott toltottuk. Mivel imadok mindent ami a gyermekkoromra emlekeztett ezert ez is melyen bennem van. Itt kicsit olyan mint Horanyban volt. Leszamitva h nem kell nagyimmal veszekednem h vegyen nekem fagyit meg ebed elott es hogy eszemben sincs a kontenerhez kivinni a szemetet. Ami egyebkent remek moka volt, mert a kontenerek mellett allt 2 jokora szederfa es degeszre zabaltuk magunkat vele. Meg a fulunk is lila volt. J muter meg a plafonon let pikk-pakk.
Masik nagymuter Balmazujvaroson lakik. Apuval lejartunk oda is, meglatodatta az anyjat, mi meg tomi ocskossel a szenabalakon ugraltunk, meg megettuk az oreglany tejpor keszletet. Emlekszem a az en istenem jo istenemet kellett mondogatnom lefekves elott, meg miatyankot ebedkor. Egyszer meg seggbe is rugom emiatt a ven csotroganyt. Csak a mazsihisznel meg ne tudjak, oda lesz a tagsagim egy eletre.
Mar igy sem engednek be a zsinagogaba sapka nelkul, csak egyszer jonnek ra h miert zavarja oket ennyire h kopaszodom. Annyira nem is feltuno, ha jol fesulom…
Szoval a balamazujvarosi elmenyek is erositettek bennem a vagyat a videki elet fele.
A masik osszetevoje az ittletnek az osszetartozas.
Nnna ez az utobbi idoben nem vettett fel. Amiota szegeny nagypapi atkoltozott a maswilagra nem sok csaladom maradt. Nem mintha belepusztultam volna a probalkozasba h felvegyem a kapcsolatot anyammal pld, de ezt most ne bolygassuk.
A lenyeg… altalanos iskolaval voltam Soltvadkerten taborban, kesobb zsidotaborba kuldtek Szarvasra, csinaltunk golyatabort a Szolnoki Fosulival Vajtan, es ott van az M.L.Y. experience. Az osszetartozas, a kozosseg, a having fun netovabbja volt ez szamomra. Sosem fogom elfelejteni v feladni h megtalaljam ezt az erzest ujra. Nagyon halas vagyok midenkinek aki ott volt. Respect, u know who u r…

megfigyeltem egyebkent h a fiatalok sokkal befogadobbak, van itt 2 oreg papa, akik koszonni sem kepesek. sokaig huznak es megforgatom bennuk a machetet. mar egesz belejottem...

ebed utan kotelezo szieszta, egyebkent is olyan dog meleg van akkor, h senkinek sincs kedve melozni. ezek az ordogok meg nyammnyogva esznek, meg pofaznak allandoan kozben, szoval senki sem siett vissza a kapaert.

en is ledoltem inkabb, bejott szereny hajlekomba egy 15 ev koruli kommunista gyermek, ilyen sem fordult meg elo. kiderult rola h doors rajongo, ugyhogy neztunk dokumentum filmet, elovett egy kis hasist, en koszi szepen de nem kertem. megfigyeltem egyebkent h mar az ilyenkoru gyerekeket is teljesen felnottkent kezelik. a sracok meg cigiznek, vodor kavekat guritanak le, autot vezetnek meg targoncat is.

videozas utan visszamentem az olivafakhoz gally urat darabolni. egy oran keresztul csapdostam az agakat, majd meguntam es visszahevertem a gepem ele. megkerdeztek h volna e kedvem segiteni, mert le kell szedni a borsot. hat persze...
a borso itt akkora mint otthon a bab, egyaltalan nem annyira sotetzold es negyedannyira sem edes. bar lehet h ez egy masik fajta es nem cukorborso. whatever, masfel oran keresztul szakitgattam le oket a tokekrol 16 tarsammal.
erdekes ahogy elkezdenek melozni ezek.
eloszor is megkerdezik h van e kedvem segiteni. majd a fene tudja honnan de osszeverodnek 16-an a vetemenyes szelenel, de a 13 kislanytol a 60 eves nagyiig mindenki. es nekiindulnak, meg sem allnak amig a termeny be nincs takaritva. lenyugozo. aztan meg fuss mindenki amerre lat...
most vacsi van es nagyon csunyan neznek ha nem tartok veluk... ebben a kerdesben nincs trefa.

2143
vacsi utan jarunk mar. a tv szobaban uldogelek, mellettem a kommunista fiuk bamuljak a tv-t. focimeccs van. arra nagyon ra vannak kattanva. pedig nem is angolok.
a vacsi megint salata es repa volt. a hajam egnek all mar tole. a kibaszott mezei nyulak mar elore koszonnek nekem, annyi tetu repat meg salit ettem. egy konder melyen talaltam fottkrumplit, tuntetoleg ettem is 3-at. asszem holnap bebiciklizem a supermarche-be es veszek vagy 10 konzervet. hetvegen meg arles-ban egy szep rud kolbaszt. pont az ilyen estekre. bar ugy sejtem h holnaptol borsot eszunk ha kell ha nem. vagy rendelek egy pizzat... vajon a mix-r szallit ide is?
senki sem akar velem ping pongozni most, ugyhogy blogolas utan vissza is maszom kiskocsimba es jatszom, meg filmet nezek.
kisvampir neked kulon puszit kuldok ma este...

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

best post ever! tetszik ahogy trippelsz, latszik h van idod gondolkozni! respect!

Szuper65 írta...

thx bro'

Unknown írta...

rántott lomb a legjobb