szombat, április 21, 2007

a l i e n

5.-ik nap
10-kor keltem egy nyugtalan ejszaka utan. vmiert nem tudtam aludni. illetve lehet h tom miert.
utoljara akkor erztem amikor a kirowkiban dolgoztam es sorra rugtak ki az embereket korulottem. olyan letbizonytalansag fele. en annak neveztem el. most is hasonloval kuzdok. mivel senki nem mond nekem semmit nem is jon visszajelzes arrol h mit gondolnak rolam, ok hogyan kepzelik, en mit kepzelek magamrol, ugy egyaltalan. vajon igy ereznek azok akiket orokbefogadnak? bekerultem egy nagy csaladba, raadasul nem ugy h ok hivtak es teszek veszek, bamulok ki a kokuszkambol, probalom megerteni amit mondanak es nem jutok semmire. asszem ez elmulik majd ha tudok veluk kommunikalni. meg ha mar megismernek. gullivernek sem lehetet konnyu...
meg volt beszelve h ma bemegyunk arles-ba, mert sebastiannak (nemet srac 3 honapja lakik veluk, egyetlen "baratom") uj cipo kell. csatlakoztam hozzajuk es vettem en is egy rugdalozot 12 €-ert.
amit megfigyeltem h a franciak allandoan puszilkodnak. kepesek vegigmenni egy 17 fos tarsasagon es mindenkit lekapni. ezt meg tegnap este figyeltem meg.
ma azt vettem eszre, h az autoban (voiture) mindenki bekoti magat. elol-hatul, sot figyelmeztetik egymast.
arles-ban ma piac nap volt. sok stand tele portekakkal. fokent napszemcsik, szappanok, viragok, kutyuk es ize-bizek voltak. illetve a masik soron ahol etelekkel kereskedtek sajtok, borok ( vettem is 3l feheret meg 4 l buborekos vizet szoval nemsokara froccsozom), husok...
nemreg ertunk vissza, ebedeltunk. rakott krumplit, nagyon gyenge eresztesben. kolbasz nelkul, nyersen. brrrrrrrrrrrrrrrr.... viszont ma este en fozom a vacsit.
ugy megy h felirjuk magunkat h meik nap szeretnenk fozni es eszi nem eszi nem kap mast alapon talalunk...
megtudtam h hogyan megy a penz dolog. ugyanis felmerult bennem a kerdes h mi a fenebol vesznek ezek szoknyacskat meg uj cipot, ha nincs fizu?
a bevetelek (zoldseg gyumi eladas) bekerulnek egy kozos ladikaba, ahonnan barki kivehet kisebb osszeget, pld cipore, gatyara...
ha vmi nagyobb osszeg elkoltesere keszul az illeto, akkor osszeulnek es megbeszelik h francois-nak lesz e meg ebben a honapban playstation 4-e.
teljesen mas leptekben folyik az elet. nincs timetable, nem latok kulonbseget 7vege es 7koznap kozott. munka van amit el kell vegezni, de h kinek es mikor az masodrendu. ha dolgozni kezdenek akkor osszeallnak mint a turo es nyomjak ezerrel. aztan szetszelednek es mindenki annak hodol amit igazan szeret. a fiatalok foleg 15-22 evesek. szoval eleg gyakran frizbezunk, focizunk meg ilyen marhasagok.
bar az h kaptam egy lakokocsit vegul is egesz jo jel... ezzel nyugatatom magam. mielott az jonne le h eletem itt idegeskedesbol all, megnyugtatok mindenki javareszt a hasamat suttetem a napon. neha felmerul bennem a ketely.

ezt mar masnap irom, de igy jobban egybe vannak a tortenetek...
sebastiannal nekilendultunk a vacsi gyartasnak. nem kis feladat 40 emberre fozni. eszembe jutott h kellene csinalni egy weboldalt midvan.hu cimmel ahol checkboxokat bejelolve kidobna h mien eteleket lehet belole gyartani. nekunk van, repank, salink, tojasunk, krumplink, rizsunk, ubink. na ezt variald.
17kor kezdtuk, a vacsi 21kor van. de meg egy citromos sutire is futotta eronkbol. mindenki le volt nyugozve. hosszan beszelgettem az egyik legregebben ittlakoval a longo mai-rol, kik kezdtek, miert, merre tart. igy h tettem vmit a kommunaert sokkal jobban erzem magam. es biztos vagyok abban h ez a z ut vezet kozelebb hozzajuk.
ma itt egyebkent valasztasok lesznek. mennek is szavazni rendesen. azt hittem h politikailag semlegesek, es szarnak az egeszre, de epp ellenkezoje.
vacsi utan a toksotetben beceloztam a lk-mat, atvergodve a mezon. megneztem nehany friends-t es aludtam reggel 10ig.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

m8, tuti jo lesz, szurkolok nagyon. kepeket publikalj!

egyebkent van egy olyan oldal h http://www.konyhamester.hu/

receptek/valogatasok/ha van otthon // maradt tegnaprol menupont

quite useful

le pen a szelsojobboldali, francia kollegaim szerint sarkozy a favorit...

Szuper65 írta...

sejtettem h nem vmi eredeti otlet a midvan.hu. koszi az infot
keresed meghallgattatott, kepek publikalva
minden jot beled is, es vmikor told ide a keped :)