csütörtök, április 19, 2007

longo mine, part two, az ut masik fele, erkezes, elso napok

3. nap, a celallomason, 1147, 2007.04.19
Genova, mi? ott hagytam abba. Rengeteg alaguton keresztul visz az ut genova szemet kapraztato varosaba. Komolyan el sem hittem. Kepek tanusitjak majd h nem a levego beszelek.
Kicsit be voltam szarva az olasz-francia hataron h mien megprobaltatasok varnak meg reank, de meg a passportunkat sem kertek el. Felmutattuk h van es intettek h menjunk a fenebe.
Mentunk is. Km-enkent kb.70 szetplaccsant bogarral huztuk a csikot.franciaban mar meg sem alltunk, cannes elott kicsit elkeveredtunk, asszittem tudok egy rovidebb utat. Vegulis igy h hamar visszafordultunk rola, nem is volt sokkal hosszabb…
St. martin de crue-t elerve fellelegeztunk, most mar sinen vagyunk, mar csak meg kell oket talalni.
A falucska imadnivalo. Nyugalom amerre a szem ellat. Megaltunk egy kis peksegnel. Iranyba akartam tenni magam, a peklany nem beszelt angolul, de finom citromos sutit adott, meg kedvesen mosolyogott, szoval torzsvevo leszek…
Pekseg mellett egy parkot talaltunk, oregek jatszottak a golyoikkal ott, de nem gatyan keresztul vakargattak mint a vegyesbolt elott a VIII.-ban, hanem homokba dobaltak. Megzavartam parukat, nem tom mitol allt meg a ver az ereikben inkabb, attol h iszonyatos akcentussal, borzalmassan helytelen elkezdtem franciaul brekegni, v h ebbe is belezavarodva angolul folytattam… de, - es most bassza meg a lo azokat akik szerint a franciak sznob kocsogok – egy idosebb papika miutan kerdesemre franciaul valaszolt, majd erre olyan fejet vagtam h egybol megertette h mukkot sem ertek odahivtak kislanyat, unokajat, aki angolul probalta tolmacsolni a valaszt. Igy sem mentunk semmire. Igy papika, 10 eves forma kislanya (unoka), 5 eves koruli masik kislany (unoka) biciklire pattant es atbringazott velunk a falun es azon is tul, odakiserve minket. Mivel a leggyorsabb szerkezett is pontosan olyan lassu mint leglassabb eleme mi az utoval egy oteves kislany tempojaban haladtunk. Mogottunk 9 kocsit tudtam megszamolni, sztem a falucska most latott eloszor forgalmi dugot. Kegyesen felrealltunk el elengedtunk vagy 6-ot kozuluk.









1700 a megerkezes
Elso arc akit meglattunk epp a traktorjat szerelte es a “merde” szocskat lattam kihullani a szajabol.
-hello, atti vagyok, beszeltunk…
-ahan, remek. Hat nekem most nincs idom korbevezetni, de menj oda a tobbiekhez es csinalj amit akarsz
Nem mondom h el voltak dobva az oromtol. Ahogy megtudtam a problema az, h nem tudtak h ma jovok, es van most sok vendeguk, rengeteg gyerek, nem tudnak szobat adni, cask egy satrat, idejuk sincs ram, talaljam fel magam, vagy ne, nekik mindegy.
Egy ideig toporogtunk ocskossel. Jot egy srac, korbevezetett, elmondta ha helyzet az, h foleg nyaron igen sok visitor jon, ittmaradnak 1-2 hetig es lelepnek. Ami nekik minden cask nem kellemes. Foglalkozni veluk, magyarazni…blab la bla… szoval kicsit belefaradtak mar ebbe.

Lassuk mibol elunk…
A kozponti epuletrol siman el is hiszem h a 16.ik szazadban epitettek. Vmi zold novennyel van befutattva, az ablakokon alig lehet kilatni. 6 hatalmas fa all a haz elotti teren, a fak kozott egosor kifeszitve, alattuk feher plastic asztalok es szekek, amiket etkezesekkor az egesz kommuna korul ul es svedasztal szeruen szed maganak a boseges es finom etelekbol. Az egyik fa gyokereinel hatalamas oda huzodik benne egy nagy fekete kutyussal es annak 2 kolykebol.meg nem sikerult megfejtenem se a kutya fajtajat se a nevet. Vmi Uga, vmi. En Tutu-nak hivom, de nem hallgat ra. Elobb utobb megszokja, v megtanulom en a nevet.
3 cica is velunk lakik, nevek nincsenek…
A haz egyik fele, lakreszkent funkcional, masik fele a jatszohaz es a furdo. Furdo kulon show. Zuhany van, ami annyira nem hajra, de mar hozzaszoktam. Viszont ketten is lehet egyszerre tusolni, persze elvalaszto fal nelkul. Nem mintha a furdon az ablak nem akkor lenne h bud spencer rohogve kisetal rajta, es fuggonnyel sem csufitottak el az odon keretet.
A jatszohaz resz egy kb 50 nm szoba. Csocsoasztallal, ping pong asztallal es egy dobfelszerelessel.
Remek. Ocskossel ping pongoztunk is, de o a reszeg kung fu stilust nyomja ugyhogy eleg faraszto volt a labda utan szaladgalni. Viszont nevettunk sokat. Kulonben is sokkal jobban asztaliteniszezik, mint ahogy dobol, mint ez nem is sokkal kesobb kiderult.
A haz masik felenek aljaban van muhely, raktar.
H mivel foglalkoznak?
Vannak szena mezoik. Ezt telire betakaritjak es ebbol etetik az allatokat.
Talaltunk olajfakat, aminek gondolom a bogyoiboval lehet kezdeni vmit.
Egy masik epulet belsejeben laknak a szarnyasok, csirkek, kakasok, kacsak.
Meleghazak is vannak szep szammal, de nem mint brightonban, khm… mindegy… tobb salata van mint buzi bennuk.
- Uhhhhh itt az ebed, nyammi…, megettem, sajtos teszta, salival -
Hatul a kertek mogott vannak a malackak.
Most igy ebed utan felfedeztem a hazban meg par szobat. Innnen folytatom a tudositast.
Van egy nagy ebedlo,faragott fa asztalokkal, rengeteg tarsasjatekkal, van catan is J
Talaltam egy masik jatszos szobat, lego jatekok hevernek benne szerte - szet, es megtalaltam a kenyersuto kemencet is. Ugyanis sajat kenyerunk van. Kicsit barnas a jellege, a szine meg mindenkepp.
Ahol most vagyok asszem a tv szoba akar lenni.
Az ebedet (déjeuner) nem kapkodjak el. Megbeszelik a … hat ide most irhatnek barmit de oszinten szolva fingom sincs mi a fenerol beszelnek, mert egy szavukat sem ertem. Asszem a politikahoz lehet koze, mert itt most valasztasok lesznek es tegnap egy le penn v mi a szosz flyert olvasva az egyik habzo szajjal leesett a szekrol. Sarkozy sem tul nepszeru itt. Nem tom h meik meik csapatban jatszik, nekem mindegy.

Kicsit eloreszaladtam az idoben.
Megerkezesunk utan pakolasztunk, kolbaszoltunk, este veluk vacsiztunk (diner). Aztan satorban aludtunk. A mezzo szelen. Bekak kuruttyoltak.

Day 1, 2007.04.18.

Reggel lovak nyeritettek a szomszedban, mert a 2 pacika a sator mellett legel. Bekesnek tuntek.
Elmentunk Arles-ba, varosnezni. A Rhone folyo szeli kette, csak mint Budapestet a Duna. Oreg city leheta hazakbol itelve. Tele nagyon szuk utcakkal. Ettunk fincsi melegszendvicset, lefotoztuk egymast az Amphitheatreum-nal, visszajottunk a farmra. Gondoltuk lenezunk a tengerpartra is. 40 perc alatt ott is voltunk. A viz I----------------I ilyen hideg volt es meg kicsit tulzok is. Ocsemet ez nem zavarta. En ugy vagyok vele h itt leszek amikor elviselheto less, akkor most minek fagyasszam le magam.
Hazajottunk. Utkozben beugorva a peksegbe of course.
Megint a satorban aludtunk csak ezuttal majdnem bele is fagytunk. Dideregtunk egesz ejjel.

Day 2, 07,04,19

Ebredes utan, reggeliztunk. Lekvaros kenyer. Longo mai lekvar, narancsos es kicsit keseru. Szoltak h ha segiteni akarok a tobbieknek akkor a meleghazban talalom oket. Ocsem is jott h elbucsuzzon mindenkitol. En is elkoszontem tole es bealltam salatat rekeszelni. Lemertuk, majd beraktuk a hutohazba. Nemsokara dobozoljuk majd, es egy truck elviszi a faluba.
Itt van az pont amikor utolertem magam ujra.

Megnezem h dolgoznak e a tobbiek. Nem akarok kimaradni belole.

1746, becsomagoltuk a zoldsegeket. csatarlancba alltak mind, es lezavartuk az egeszet 1 ora alatt, mindenki melozott ezerrel. most pihi es mennek a tohoz furodni. en orulok h kezdek kijonni a megfazasbol es tapasztalva tegnap tenger hofokat inkabb nem megyek sehova.
ocskos uton haza. szet izgulom magam. remelem gond nelkul hazaer.


2038
ocskos visszajelzett, tehat meg megvan. rendben.
delutan nem volt mar tobb munka. jonas nevu 9 eves kissraccal fociztam meg ping pongoztam. mivel egyaltalan nem torodnek velem, rajtam is van a para h egyszercsak szepen kitesznek, v utalnak v mittomen. ez a gondolat nem nagyon dob fel. egyebkent minden a leheto legjobb. en keresem a tarsasagukat. segitek nekik a munkaban, szoval sztem allati jo fej vagyok. ja es tanulom az uj szavakat is. hala istennek van egy csomo. kezdem azt hinni h a lakokocsiban fognak elszallasolni es edzem magam a gondolathoz. leszamitva h kicsi a hely es valszeg tele van pokokkal nem is rossz. ja bocs, aram se nincsen benne, de az megoldhato. nemsokara vacsi lesz. nyammi...

Nincsenek megjegyzések: