vasárnap, október 21, 2007

the longest night ever

2007-10-20 staurday 1835 marseille, st. charles gare,

felsikernek felsiker, mar franciaban vagyok. majd kibontom az ideutat is, most inkabb a jelenlegi helyzetre koncentralnek, vagyis arra a tenyre h a franciak strike-olos kedve miatt csunyan beragadtam. vonat helyett buszon, szoval nem mondhatnam h sinen vagyok, raadasul elkezdett esni is az eso, ami teljesen felbolygatta a varost.
a busz persze nem all meg st. martin de crau-ban

2007-10-21 Sunday 1713 mas de granier, egy szobaban!!!
tegnap abbahagytam az irast a buszon, mert nagyon faradt voltam. pedig koncentralnom kellett, nehogy arles helyett nimes-ben v vhol mashol az isten hata mogott szalljak le.
akkor az út reszletei…
meg pentekig visszanyulok. munka utan peti ocskossel volt talalkozom. szegenykem elaludt hiaba csorogtem ra felorankent, ugyhogy a tescoban toltottem 1,5 kellemesnek nem mondhato orat. megerkezett, elindultunk budara a repjegyert, norka mamajahoz konyveimert, vickyhez maradek cuccokert, vampirhoz elbucsuzni. mire hazaertem mar hulla voltam. elottem allt meg az osszepakolas halas feladata. ejfel utan lettem kesz vele, lefurodtem, felmasztam a galeriara es hihetetlen csaladot neztem. vagy 4 percig, aztan elnyomott az alom.
fel otkor keles, utolso simitasok, tomi ocsem akkor tevedt haza monobol, lipi is megerkezett. elindultunk a repterre. koszi bro’…
becsekk, nem volt gond, nem szoltak be a lemezek miatt sem, a gep viszont fel oras kesessel indult, ugyhogy atszallasnal milanoban rohannom kellett. bezzeg a kocsog olasz secuman levetette a cipomet, mert gyanusnak talalta, majd amikor atsetalatam a kapun mar 4-edszer es elkezdtem visszavenni nekiallt noszogatni h huzzak mar onnan. parasztoroszlan.
repkedes zokkenomentes volt, igazan elveztem. eziranti phobiam mar kezd mulni, csak elotte valo nap vok ideges.
marseilleben buszra szallta es 9€-ert bevittek a city centerbe, ahol flo es perrin vart ream. felmentunk hozzajuk, setaltunk az esoben, vettunk gyerekagyat a novere kolykenek. majd feltettek arra a buszra amirol mar olvashattatok par szot.
azt olvastam a neten h itt 10 fokkal melegebb van mint otthon es sut a nap 7 agra. nos h aki az elojrejelzest irta meg a kozelebe se jart provence-nak. a nap valoban sut amikor elobujik a felhok mogul, amik ontjak az esot. kicsit olyan mint angliaban volt. esik fel orat majd abbahagyja. az ejjel pedig annyira hideg hogy… hogy be is koltoztem a hazba,mert eletem egyik leghosszabb ejszakajat szenvedtem vegig a lk-ban. otthon meg azon imadkoztam h nehogy foglalt legyen a lk. nos megoriztek nekem ugy ahogy hagytam.
lefekudtem aludni vacsi utan, hiszen nagyon faradt voltam, egyreszt az utazastol, masreszt a koszongetestol, elmenybeszamoloktol meg h a nyelvem majd kitort annyira probaltam franciaul beszelni az evtarsakkal. szoval felvettem a lengatyam, egy pulcsit meg egy zoknit es folytattam a hihetetlen csaladot. ejjel arra keltem h megfagyok. egyetlen takarom kisagitol kapott c.sarga exkutyapokroc plus az afgan kendom. kiramoltam a borondot es magamra hanytam az osszes ruhat. persze sokat nem hasznalt. alig vartam h felkeljen ujra a nap es melegitsen.
ebredes utan segitettem a tobbieknek a keszulo haz tetejet cserepekkel beboritani. egesz jol haladnak, sztem ma mar meg is lesznek vele.
ebed kovetkezett, homemade teszta spenotos, baconos trutymakkal (bazz makot elfelejtettem hozni) es piros arannyal. hoztam 1 orias csiposet meg egy csemeget is, egy uveg becherovkat (kuravra nem izlett nekik, aszontak olyan szar mint az unicum amit a multkor hoztam) es fokhagymas majonezt is.
szoval, ebed utan tanulva az elozo esti horrorbol ugy dontottem, h feladom azt a szabadsagot amit a lk jelent ( szabadon megfagyhatok) es egy ures agy utan neztem.
van egy nagy vendegszobank 2 emeltes es 1 sima aggyal. egy par es egy kiscsaj mar ittlakik en meg bekoltoztem mellejuk. szerencsetlensegemre a singli csaj pont ma huz el ugyhogy maradt nekem 2 francia. elsore eleg huvosek voltak, csak neztek butan h en mit rendezkedek ossze, persze egybol keresztbe forditottam az egy asztalt a szobaban, kiakoltam a lemjakat, helyet csinaltam a laptopnak, majd nekialltam az agynak es a ruhaim elrendezesenek is.
most bill haley-t hallgatunk, beszelgetni nem nagyon tudunk, mert ok nem csacsognak angolul sokat en meg torom a franciat ugye. az elobb elmentek viragot szedni es most csokrokba kotik. majd ha tobbet meg tudok roluk akkor eletek tarom szemelyiseguk minden apro reszletet. itt fognak maradni tavaszig, csak mint en szoval remelem szimbiozisunk zokkenomentes lesz. a zenet szeretik ugyhogy nagy gond nem lehet.
az h a hazban lakok sajnos nem jelenti h a net is keznel van. ezek a osdi vastag falak learnyekoljak a wifi-t, ami a maison egesz masik feleben van.
kurva ehes vagyok, banom mar h nem hoztam kolbaszt hiaba igertem meg magamnak. annyira feltem h tulsulyos lesz a borondom h nem mertem telepakolni.  en stupid. fada65.
nem tom h tilosos kerdezoskodoim meg olvassak e eme sorokat, de tudatom veletek h emlexem meg h beszamolot kell tartanom az itteni tb es nyugdijhelyzetrol. lassan az is szoba kerul majd… ha van egyeb kerdes is, fel lehet tenni kommentben. pisz.

amirol meg irni akartam…
eloszor is orult hulye helyzet, de nem tom h azert nem talalom meg az itthagyott ruhaimat, mert eltuntek v azert mert nem hagytam itt egyetlen arva polot sem. ????? nem ertem. megneztem az osszes dobozt, szemetes zsakot amibe rakhattam itt hatul a tobbi cuccom mellett, de ruhaimnak nyoma sincs. kezdek ketelkedni abban h egyaltalan hagytam itt barmit is.

masik dolog a szokasos vasarnapi sport nap. most nem focizni mentunk el, hanem a tegnapi rugby donto hatasara mi is ezt a sportot valasztottuk. mivel en meg egyetlen jatekot sem neztem vegig fogalmam sem volt a szabalyokrol. az alap dolgokat elmondtak a tobbit menet kozben szedtem fel. ujra azt ereztem h kikopom a tudom 10 perc futkoraszas utan. mondjuk ebben a jatekban joval mozgalmasabb az elet mint a rendes fociban. ugyanis ha labdahoz jutsz es nem futsz mint a nyúl, akkor elgazolnak. ami meglepett h miert hagytuk abba a jatekot fel ora multan. majd tudtomra adtak, h sokat jatszottak spanyolban a nyaron, de sok volt a serules, ugyhogy felhagytak vele. most egy verzo ful, egy kificamodott csuklo es egy megrandult nyak volt a vege. mondom fel ora alatt. nem is banom h nem tortek ki mindket karom tobol, ugysincs tb-m, se itt se otthon. ennyit a sportrol.


kepek...



2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Shame that I don't understand magyarul.
kár...
FadaFlo.

Szuper65 írta...

shame i pas ecrir in english or french
fada65