hétfő, július 09, 2007

out there

1153 kommunista radio, hireket mondunk.
udv
fogalmazasgatlot ma is bevettem a reggeli pohar tejjel.
szombat delutan elutaztunk testuletileg grange neuve-be, ami uj pajtat jelent es a limas-tol nem messze fekvo longo mai cooperative neve. ez a legregebbi kommuna es a legnagyobb is. ezenkivul innnen szorja az adast a radio zinzine, a longo mai radio. neten be is lehet fogni oket, neha egesz jo jazz zene szol. jo 2 oras autout vezetet oda, majd hegynek fel es elertuk uticelunkat. gyakorlatilag az egesz hegynek a csucsa a mienk. erdovel, mezokkel, tokkal vonoval. csodaszep ralatni az alpokra, a kornyek kis varoskaira. amik megjegyzem ugyanugy neznek ki. ha nem nezed a tablakat nem fogod tudni megmondani h melyik cityben is vagy. szuk utcak, fak az utmenten, 2 -3 emeletes hazak, keskeny hosszukas ablakokkal, spalettaval. szoval leparkoltunk a buszunkkal es felkerestuk ismeroseinket plus megneztuk a keszulodest az esti partyra. mintegy 300 embert vartak. 2 zenekar volt meghirdetve, egy rhytm and blues es egy punk-rock. a szinpad az amphiteatrumban volt, aminek tetejen 3 arc egy grafittit keszitet a radio tiszteletere.
a varakozas sosem volt erossegunk es az idot leginkabb focizassal lehet elutni, ugyhogy osszeszedtunk 10 embert es kimentunk a focipalyara.
meccs utan visszatertunk es elkezdtunk vegyulni plus inni. termeszetesen az italt ingyen kaptuk, amit en rendesen ki is hasznaltam es annyi dobozos sort guritottam le h a vegen en magam is gurultam, de ne szaladjunk ennyire elore.
szoval iszogattunk, en bealltam parkoloornek es az erkezoket iranyitgattam a parkolo fele 3 elvtarsnommel. ekkor mar bennem volt 4-5 sor ugyhogy idejet ereztem h megtanitsam oket hamisan elenekelni a boci, boci tarkat. itt ugyanis az enekeles nagyon megy. pont mostanaban olvastam egy riportot sebestyen martaval -akinek a zeneje uj szerelmem- es o arrol panaszkodott h mennyire kiveszett a csaladokbol otthon az egyutt enekles, muzsikalas. visszagondolva rajottem h en sem kornyikaltam soha nagyfaterrel kozosen, es nagymuter is igen idegesito modon zongorazott. itt maskepp van, allandoan enekelnek, mar az agyamra is megy neha. szoval en megtanultam a nem akarok dolgozni kezdetu notat, ok meg enekeltek a bocibocit.
megunvan a ropulj pulyka kort visszavetettem magam az ivasba es megtekintettem az elso koncertet. rokkenroll, raadasul angolul. tanci tanci. noahval logtam egesz ejszaka, jol beszel angolul es nagyon jo fej. remek partner volt ivaszatilag is. a koncert vegen elorementunk kivenni vmit a buszbol, en gondoltam elmegyek hugyozni. hat noahnak ugy kellett osszeszednie. nem tom pontosan h miert, de teljes lendulettel elindultam egy fa fele, csak azt nem szamoltam bele h az ut es a fa kozott 60 cm szintelteres van. fingom sincs minek oda egy bazi nagy arok, de en a feneken talaltam magam semmi perc alatt. ezt mitegy jelzeskent fogtam fel h ideje eldontenem h most abbahagyom az ivast v belehuzok es lesz ami lesz. szoval folytattuk a pialast. volt meg egy punk koncert, de azt kihagytam. amugy grange nouve lakossaga elter a mi kis csaladias kommunanketol. olyan benyomasom volt mint sexmisszioban amikor a 2 pasi menekules kozben a lazadok taboraban talalja magat. punkok, tarajosok, szakadt ruhas emberkek mindenfele. asszittem h csak a koncert miatt, de nem valoban igy elnek.
szokas szerint a koncert utan mi csinaltuk az zenet, mp3-okat pakoltak a playlistbe es tancikaltak. ezt a reszt viselem el a legnehezebben. igyekeztem a fuleim eszlelt fajdalmat a bevitt sorokkel csillapitani. am az igazi terror megiscsak az amikor egy elvetrsno karon ragad es bevonszol tancolni. en imadok zenere mozogni, de partnerrel tancolni igazi kin szamomra.
beszelgetesbe merultem egy lannyal, jol beszelt angolul es nagyon csinos volt a bnoje. aki eltunt a szemem elol, ugyhogy keruloutam susnyasba vezetet. 4kor bemasztam a buszbe es a hatso ulesen aludtam 10ig. a meleg, a legyek es egy no ebresztett fel. az anyosulesre pakolt nekem egy fel kilo kenyeret es egy uveg asvanyvizet. hozzaszoltam, de nem meltatott valaszra. nna ezen felszivtam magam, miaz h nem beszelget, csak odarak elem vizet meg kenyeret, mivagyok en lo??? mindegy. a tobbiek meg aludtak, en kovalyogtam. az ido nagyon lassan telt. delutan munkaba indultunk. malnas, de amig a szem ellat. gyerunk aratni. 2,5 oran keresztul pakoltam a gyumolcsot hol a szamba hol a kosarkamba. a vegere mar igazan faradt voltam es kezdtem nyugos is lenni. szep hely gn, de nagyon vagytam mar arra h hazaterjunk vegre. tul sok ember es idegen volt az a hely nekem. este 9re ertunk vegul haza, vacsi utan azonnal el is aludtam, ma reggel 9-ig. vart reank meg 2 platonyi szenabala, ugyhogy meg a deli hoseg elott nekialltunk. most megint apro szenadarabkak boritanak mindenhol, de meg az alsogatyam is teli van veluk, megirom ezt a postot, feltoltom a kepeket, ebedelek es beallok a zuhany ala egy orara. istenem bar lenne itt egy kad. ki sem jonnek belole soha.
az ido egyebkent elszarodott, log az eso laba es felhos az eg. igy nincs ugyan dogmeleg, de eleg szomorkas hangulatot is kolcsonoz. meg 2 het es borika megerkezik. az mar pikk pakk itt is van. onnantol kezdve felporognek az esemenyek egeszen a szept kozepen esedekes visszateresemig. amit szinten nagyon varok. meglepett engem is, de 24 orat voltam tavol, egy masik kommunaban, de nagyon hianyat ereztem a megszokott kornyezetnek meg ennek a helynek ugy ahogy van. kivancsi vagyok otthon mi lesz a helyzet. visszafele lesz honvagyam es ez a hely fog hianyonzni? meglehet.
jott egy uj lanyka latogatoba, de 14 eves a lelkem, ugyhogy isten hivatalosan is utal.

Nincsenek megjegyzések: