péntek, április 18, 2008

nem értem...

rövid történet egy barcode scannerről.
vásároltunk 2 vadi új scanner-t. beüzemeltük, majd kezdtük a vonalkódok leolvasását. probléma merült fel, a billentyűzet magyar nyelvű, ergo a scanner is, a 0-kat rendre ö-nek veszi. parancs kiadva, atti fix it. ok, első megoldás a bill kiosztást cserélgetni egy shortcut-tal. kicsit körülményes és sok hibának lehet forrása. felhívtuk a céget, ahol vettük a gépet. ők nem tudják a megfejtést. megkérdezik a forgalmazót. a scannerrel jött kis füzet is, tele vonalkódokkal. klikkelünk mit a marha, jobb nem lesz.
mentő ötletként felütöm a google-t és felhívok egy random céget.

- jó napot, van egy ilyen scannerem, de nem csinálja ezt v azt... blah blah
- öhöm... nálunk vette a scanner-t?
- nem, nem önöknél. a padláson találtam, csak láttam h önök is árulnak ilyet. gondoltam hátha tudják.
- szóval nem nálunk vette. ... értem. ... várjon megkérdezem a szervizünket. BIIIIIIPPPPPPPPPP itt vagyok... nah a szervíz azt mondta, h hozzák be hozzánk és 12 000 ft-os órabérért megcsináljuk, nem tudom hány órát fog igénybe venni...
- jó. persze. köszönöm. bye...

ez nem jött be. nézzünk egy másikat.

- jó napot, van egy ilyen scannerem, de nem csinálja ezt v azt... blah blah
- ok. egy pillanat, megkérdezem a szervízt... srácok hogy lehet beállítani h angol kiosztás alapján olvasson? - hallom a háttérben - itt van még?
- itt
- a kiskönyvben lesz egy olyan kód h alt mód. arra rá kell bökni.
- köszönöm szépen, viszlát
- viszlát.

ahogy mondta, egyetlen klikk a megfelelő csíkokra és láss csodát.

miért írtam ezt le? egyrészt mert semmi mással nem tudok előrukkolni.
másrészt meg mert fáj az a kibaszott hozzáállás amivel az első helyen találkoztam. az h képesek lennének lehúzni, holott annyi is elég h bazze katt a megfelelő helyre.
utálatos látni ahogyan a dollárjel felcsillan az emberek szemeiben, dagobert bácsit megszégyenítő módon és taposnák el, tépnék szét, akasztanák föl és zsigerelnék ki embertársaikat.
jó ezzel a fenti esettel senki sem tört az életemre, de ez csak apró szilánkja az egész picture-nek.

maximálisan együtt tudok érezni és azonosulni tudok a falling apart főszereplőjével. as i said in the title, nem értem miért így??????????
mindjárt írok vmi vidámabbat is, nyugi

Nincsenek megjegyzések: